Sunday, April 3, 2011

untitle

holla.. its been a while huh..sunyi sepi blog ni..
the reason is..im still trauma sebab my house dimasuki ular.. ( sudah la phobia dengan ular)..actually i dont want to talk about it..im scare to death. betul,serius ni.
i was alone at home cos the hubby going to work..it was monday morning.. i sat infront the TV dengan my MILO & ROTI..suddenly.. there was something near the washing machine..it was black snake..panjang looking straight at me..apa lagi..ambil langkah seribu,lari masuk bilik grab my hp..and terus call my hubby..after that i trus call my Mom..but what to do ..jarak antara my parents place to my place quite far..about 46km.. then after receive my called,the hubby pun terus balik rumah ..dia terus ke dapur then selongkar dapur semua..suddenly dia pun terkejut when the snake muncul..hah..tahu takut..for almost 2 hours..akhirnya the snake sembunyi near the fridge pula..then the hubby ask me to watch the snake while he went to buy some tools at the hardware store. 15minutes later, he came back then terus pegi dapur " syg,mana ular tu? tiada pun".. then belum i jawab dia dah jawab " ooo..ular tu sudah keluar ni..ikut back door".. sebab mmg dia dh buka pintu belakang tu.
but we did selongkar semua barang2 after tu..mana la tau the snake still inside the house..the the day after my family datang..bring the sulfur untuk letak di keliling rumah..mostly dekat pintu..
thats sulfur...ingat tak kalo kita pegi camping dalam hutan ..the teacher mesti letak ni sekeliling khemah..so that utk prevent the snake etc..masuk area khemah kita..

ok lah..thats the story..
p.s : sorry for the Manglish grammar..

have a great day to all..

2 comments: